המשטרה פשטה על הרכבת בחשד לעבירות מס

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה פשטה על הרכבת בחשד לעבירות מס
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודשים האחרונים ביצעה יחידת להב 433 פעילות מודיעינית וחקירתית סמויה ברכבת ישראל. החל מהבוקר, בתום חקירה סמויה, מנהלת להב 433 יאל״כ (היחידה למאבק בפשיעה כלכלית) חקירה גלויה עם יחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה ויחידת יהלום של רשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז צפון והמחלקה המשפטית מכס ומע״מ צפון, שעניינה חשד לכך כי מנהלים ומפקחים באגף התברואה ברכבת ישראל, אנשי חברות קבלניות מתחום הניקיון ושירותי כח אדם ומעורבים נוספים ביצעו עבירות שוחד, מרמה, עבירות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. החקירה מנוהלת תוך שיתוף פעולה מלא מצד גורמי רכבת ישראל.

    ממצאי חקירה סמויה ממושכת שנוהלה על ידי היחידות העלו חשד לכך כי מספר מפקחי תברואה ברכבת ישראל זייפו וניפחו דוחות פיקוח על ניקיון מערכי הרכבת, על מנת שיועבר בגינם תשלום יתר לחברה קבלנית המועסקת על ידי רכבת ישראל בתחום זה, זאת בתמורה לטובות הנאה. בנוסף, עלה חשד כי בעלי החברה הקבלנית ומנהלים בה יצרו מנגנון שיטתי של הנפקת חשבוניות מנופחות ו/או פיקטיביות עבור תאגידים להם סיפקה שירותי ניקיון וכח אדם, ביניהם רכבת ישראל, תוך דיווח כוזב לרשויות המס וקיזוז החשבוניות, בין היתר, באמצעות חברות משנה המועסקות על ידם.

    הבוקר, בתום החקירה הסמויה, ערכו היחידות פעילות במסגרתה עוכבו/נעצרו לחקירה למעלה מעשרים וחמישה חשודים במעורבות בפרשה ובוצעו עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. כמו כן, נתפסו נכסים, רכוש וחשבונות לצרכי חילוט.

    בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ היום בסמוך לשעה14:30.



    0 תגובות